Huisregels

Beste,

Wij, de hofhouding van het Rijk van de Keizer, streven er naar jullie bruiloft zo prettig mogelijk te laten verlopen. Daarom zijn er enkele huisregels, welke wij hieronder zullen aangeven.

Schade aan het pand

De huurder dient ervoor te zorgen dat er geen schade wordt toegebracht aan het gebouw en de in het gebouw aanwezige zaken. Wij zijn een monument en het is niet toegestaan de gehuurde ruimtes te ontsieren door het gebruik van spijkers, plakband etc. om bijv. posters op te hangen.
het Rijk van de Keizer behoudt zich het recht toegebrachte schade aan het pand bij de opdrachtgever te verhalen. De huurder dient de ruimte(n) na afloop van het evenement binnen de overeengekomen huurperiode achter te laten in dezelfde staat als waarin deze werd(en) aangetroffen.

Hieronder valt ook de verwijdering van al het materiaal dat door de huurder is gebruikt, zoals dozen, informatiemateriaal, wegwijzers, ballonnen en verdere versieringen. Spullen die niet meer van waarde zijn en als afval kunnen worden beschouwd, dienen ook mee teruggenomen te worden. Onze containers zijn niet groot genoeg voor extra ladingen afval naast ons eigen afval. Mocht er toch extra afval worden achtergelaten, brengen wij minimaal €150,- ex btw in rekening voor extra lediging.

Decoratie

Bruidspersoneel of stylisten kunnen 1,5 uur voor aanvang van de partij e.e.a. komen versieren (graag in overleg wat en hoe) met maximaal 4 personen. Binnen 1 uur na het einde van de partij dient alles weer verwijdert te zijn. We moeten extra personeelskosten en locatie kosten berekenen als hier langer voor nodig is of als het op andere tijden moet gebeuren. Als versiering niet volledig is opgeruimd of verwijderd, brengen wij minimaal €150,- ex btw in rekening voor het verwijderen hiervan.

Schoonmaakkosten

Bij de huur zijn normale schoonmaakkosten inbegrepen. Bij buitensporige vervuiling van de ruimten van het Rijk van de Keizer zullen extra gemaakte schoonmaakkosten in rekening worden gebracht. Deze kosten zijn afhankelijk van de vervuiling en het werk wat er nodig is om schoon te maken.

Rijst, confetti, rozenblaadjes, UFO-ballonnen, vuurwerk en sterretjes

Het is niet toegestaan om in het Rijk van de Keizer of in de directe omgeving ervan rijst, confetti, confetti ballonnen/kanonnen e.d. te strooien of af te steken (het strooien van echte rozenblaadjes is buiten wel toegestaan, maar plastic absoluut niet).
UFO- ballonnen oplaten of vuurwerk afsteken mag alleen met een erkend vuurwerkbedrijf met vergunning. Sterretjes mogen alleen buiten (maar niet onder de overkapping) aangestoken worden. Deze dienen meteen weer te worden ingezameld in een zinken emmertje met zand of water erin. We gaan er van uit dat jullie daar toezicht op houden.

Achterblijven van cadeaus, persoonlijke eigendommen, etc.

Het Rijk van de Keizer draagt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor schade aan en/of vermissing en diefstal van cadeaus/goederen van huurder of derden en belast zich niet met het beveiligen of verzekeren daarvan. In principe worden cadeaus en dergelijke dan ook aan het einde van de dag of avond door jullie meegenomen. Als er toch iets blijft liggen dan graag binnen een week op ons kantoor ophalen.

Muzikanten, Dj’s en overig eigen personeel

Versterkte muziek buiten is alleen op huiskamerniveau toegestaan (max 76db) tot 22.00 uur. Fijn als jullie de band laten weten dat het niet om een grote ruimte gaat zodat ze daar rekening mee kunnen houden met hun geluidsapparatuur. Soundchecks mogen maximaal een 1/2 uur duren en kunnen niet plaatsvinden tijdens het uitserveren van het diner.
Bands hebben vaak extra op- en afbouw tijd nodig en die kosten zullen doorberekend worden.
Ook worden personeelsdrankjes (en vaak ook personeelseten) doorberekend voor technici, fotografen en/of videografen. Eventuele dieetwensen moeten van tevoren doorgegeven worden en doorgaans eten zij tegelijk met het diner van jullie gezelschap (indien anders gewenst graag doorgeven).

Techniek

Alle bij de huur inbegrepen apparatuur zal door het personeel van het Rijk van de Keizer worden aangesloten. Zodra het door een ander wordt gebruikt, is diegene ook verantwoordelijk voor eventuele schade er aan.

Aanspreekpunt

Tijdens het evenement is er een event of partymanager aanwezig. Met eventuele vragen, opmerkingen of problemen kunnen jullie en jullie ceremoniemeester(s) bij deze persoon terecht. Wij stellen het op prijs als jullie alleen de event of Partymanager tijdens deze dag als contactpersoon houden.

Graag ontvangen wij tijdig de contactgegevens van jullie ceremoniemeester en/of contactpersoon.

Op de dag zelf zijn onze medewerkers op de vloer te bereiken op 020-4116314 of op 06-39448813.

Hartelijk dank voor de medewerking!

De hofhouding